pondělí 20. srpna 2012

RPG na Gameconu 2012

gamecon.cz
Jak už jsem uvedl v úvodním příspěvku, zúčastnil jsem se nedávno této příjemné akce již podruhé v řadě. Psát recenzi na celý Gamecon nemá myslím smysl, to se musí zkrátka zažít. Nicméně provedu jen malé shrnutí z mé účasti na některých RPG hrách.

První v řadě byla hra v systému nazvaném Dogs in the Vineyard, dobrodružství nazvané White Rock Crossing. Myšlenka je zcela určitě zajímavá, ale musím se přiznat, že tento systému mi vůbec nesedl. Je na můj vkus až příliš volný a řízený příběhem. Možná kdybych to hrál s lidmi, které znám, dokázal bych se více uvolnit a zážitek by mohl být zajímavější, ale v prostředí Gameconu toto zkrátka není možné. Možná jsem  ten systém jen úplně nepochopil, čert ví. Každopádně nezískal své místo mezi mými oblíbenci.

Druhý v pořadí pak byl nově vyvíjený systém Dračí Kutloch a dobrodružství nazvané Opravdu zelené údolí. Systém mě zaujal především čtvercovým herním plánem, na který se umisťovali různé grafické prvky pro vytvoření herního prostředí. Systém poměrně silně staví na sledování pozice jednotlivých postav a jejich pohybu po herním plánu. Při bojích následně zohledňuje úhly a překážky a vůbec strategické pozice jednotlivých postav.

Posledním pak byl velmi příjemný zážitek při hře na středověké rytíře z dob krále Artuše Pendragona. Jednalo se o skutečný začátek postav, kdy byly pasovány do rytířského stavu. Nejzajímavější na této hře je, že už existuje přes dobrých 20 let. Nejprve jsem se trochu zděsil, když jsem viděl dvoustránkový deník postavy se spoustou statistik, ale po vysvětlení základní mechaniky jsem již oceňoval jeho jednoduchost. Později jsem se navíc dozvěděl, že ke hře byla vydána velká kniha s celou historii té doby se spoustou dobrodružství, které lze odehrát. Od té chvíle mě bylo jasné, že tuto hru jsem neviděl naposledy.

Žádné komentáře:

Okomentovat