pondělí 22. července 2013

RPG na Gameconu 2013

No vida, další Gamecon je úspěšně za mnou a opět jsem odjížděl s pocitem "Škoda, že to nebylo delší". Ano tak moc se mi tam líbilo, že bych zůstal klidně další týden. Stejně jako minulý rok, ani teď se nebudu rozepisovat o průběhu jako takovém, to nemá s náplní blogu nic společného. Zaměřím se tedy opět na jednotlivé RPG hry.

První hrou ihned po příjezdu bylo mé vůbec první setkání se systémem DnD ve 4. edici. Princip se mi celkově líbil, jednoduché hody, ačkoliv poměrně časté. Bohužel se moc nevyvedlo dobrodružství samo. První polovinu hry jsem strávili zjišťováním informací ve městě, což je detektivní práce, která mi nikdy moc nešla. Následující setkání s jedním trpaslíkem vyústilo ve vzájemné napadení mezi členy družiny a následně nás zdecimoval silnější nepřítel.

Hned druhý den na to jsem se přihlásil na další dobrodružství ve stejném systému. To už bylo o něco lepší, více jsme spolupracovali a vůbec to bylo celkově svižnější. Nicméně asi zjišťuji, že mne čím dál méně baví tyto způsoby hraní, kde je vše zachycené ve statistice a naopak mi začíná více vyhovovat volnost ve vyprávění. Tento systém tedy nyní uvrhuji do krabice "Nechci už hrát".

Další hra byla v oblíbeném systému Střepy snů. Toto mě velmi bavilo, neboť vypravěč měl připravený hezký příběh a navíc se nebál vyvolávat časté konflikty, které ze začátku prakticky vůbec negradoval, takže nebyly těžké, ale s hrou samotnou to hezky hýbalo kupředu. Navíc dokázal dodat i hezký nápad jak vše rozvíjet dále, pokud jsme trochu váhali. Opravdu jsem si to užil.

Na závěr jsem si dal jedno sezení ve hře postavené na zajímavém systému Primetime Adventures. Velice mě překvapilo, jak zábavně lze pojmout vyprávění televizního seriálu. Ano, tento systém je k tomuto určený. Sympatické na tom celém je, že jediná číselná statistika, která je zde přítomna, tak je důležitost postavy neboli kolik času z epizody seriálu má tato postava přiděleno. Zbytek informaci o postavách je v podstatě fikční a slouží při vyprávění příběhu. Kdo ví, možná se k tomuto systému také dopracujeme v naší skupině a vyzkoušíme si nějaký ten seriál napsat.

Nakonec si dovolím ještě zmínit mojí účast při hraní Artemis Simulator. Sice se jedná o počítačovou hru, ale svým způsobem sem taky patří. Jde tedy o simulátor můstku vesmírné lodi (tak jak znáte třeba ze Star Treku). Každý z hráčů má jednu roli, počínaje kapitánem, který udílí rozkazy, přes pilota, zbraňového důstojníka, inženýra až po komunikačního důstojníka. Pravda, možná to celé má blíže k LARPu než RPG, ale jelikož jsem žádný larp doposud nehrál, tak těžko srovnávat. Každopádně vřele doporučuji pokud jste fanoušci sci-fi a máte dostatečně velkou partu lidí (alespoň 5), tak si hru kupte a zahrajte.

A to bude pro dnešek vše. Přál bych si, aby už byl další rok a Gamecon 2014.


1 komentář:

  1. Pardubicti Larpardi by Artemis meli mit k dispozici nekdy v rijnu na nejake vikendovce v Pardubkach ... kdyztak dam vedet :)

    OdpovědětVymazat